Το καινούριο μουσείο Reinhard Ernst στο Βισμπάντεν της Γερμανίας σχεδιάστηκε από τον διάσημο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Fumihiko Maki (1928-2024), ο οποίος είχε στο ενεργητικό του πολλά γνωστά κτίσματα σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη.
Με ένα ευρώ μπορείς να δεις ένα μεγάλο έργο της Αναγέννησης στη Φλωρεντία σε μια εκκλησία. Γύρω από τον σκοτεινό πίνακα που βρίσκεται πίσω από ένα κιγκλίδωμα, ουσιαστικά μέσα σ’ένα κλουβί, μαζεύονται αρκετοί επισκέπτες για να θαυμάσουν την υπέροχη ζωγραφική του Ποντόρμο για ένα λεπτό. Ρίχνεις το κέρμα, ο πίνακας φωτίζεται λαμπρά. Μετά, το φως σβήνει πάλι και μένεις στο σκοτάδι ν’αναλογίζεσαι αυτό που είδες. Ήταν θαύμα, όνειρο που τέλειωσε ξαφνικά, μια παραίσθηση, ένας αντικατοπτρισμός;
Ένας πρωτόγονος άνθρωπος που ανακαλύπτει τη γραφή; Ή είναι κάτι άλλο; Στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Βερολίνου, αυτό το γλυπτό ενός σκυμμένου ανθρώπου που γυμνός γράφει συγκεντρωμένος στις πλάκες της αυλής, μου τράβηξε την προσοχή.
The prime of miss Jean Brodie. Μια 100% βρετανική ταινία του 1969 που έδωσε την ευκαιρία στην Μάγκι Σμιθ να αναδείξει όλο της το ταλέντο και που της χάρισε κι ένα Oscar ερμηνείας, απέναντι μάλιστα σε κάποιους από τους πιο δυνατούς ρόλους, αξέχαστους μέχρι σήμερα: Katharine Hepburn ( Lion in Winter ) , Jane Fonda ( Barefoot in the Park), Julie Christie (Darling) και Mia Farrow (Rosemary's Baby).
Εμβληματικό ψυχολογικό θρίλλερ του 1987 με τον Michael Douglas και την Glenn Close, η Ολέθρια Σχέση (Fatal Attraction) τοποθέτησε αναμμένα κάρβουνα πάνω από το κεφάλι κάθε παντρεμένου!
Η ταινία Drowning by Numbers (1988), του Peter Greenaway, είναι μία ιστορία τριών γυναικών και των ανδρών τους. Οι γυναίκες που παρουσιάζονται ως μητέρα, κόρη και εγγονή, είναι στην ουσία μία, και για το λόγο αυτό έχουν και οι τρεις το ίδιο όνομα, Σίσσυ. Κάθε μια από αυτές τις Σίσσυ, αποφασίζει να πνίξει το σύζυγο της. Οι λόγοι των πνιγμών που δίνει ο Greenaway στην ταινία του, αποτελούν ουσιαστικά αυτούς για τους οποίους καμμία γυναίκα δεν αντέχει το σύζυγο ή τον εραστή της.
Ριζοσπαστικό και τολμηρό το Baby Doll του Ελία Kαζάν, σόκαρε τα πουριτανικά ήθη της εποχής και άναψε φωτιές στα ανδρικά βλέμματα! Αιτία; Η Carol Baker και φυσικά το κοντό νυχτικό της που έκτοτε πήρε την ονομασία μπέιμπι ντολ!
Η Τζουλιέττα Μασίνα έδωσε εξαιρετικές ερμηνείες στα έργα του Φεντερίκο Φελλίνι : Le notti di Cabiria, La Strada, Giulietta degli spiriti, Ginger e Fred. Μικροκαμωμένη, αεικίνητη, ένα κλαράκι θάλεγες με μάτια- κάρβουνα αναμμένα, μια γυναίκα στον αντίποδα όλων των γυναικείων φαντασιώσεων του σκηνοθέτη–συζύγου της.
Η Καταστροφή των Ψαρών το 1824 και το επίγραμμα του Δ.Σολωμού ως πηγή έμπνευσης για τον ομώνυμο πίνακα όπως και για μια σειρά σχεδίων του Νικολάου Γύζη.
«Η λοκαντιέρα» του Κάρλο Γκολντόνι είναι το πιο γνωστό και αγαπητό από τα θεατρικά του έργα. Πρόκειται για μια κωμωδία σε τρεις πράξεις γραμμένη στο πρώτο μισό του Δεκεμβρίου 1752. Το έργο παρακολουθεί τα έργα και τις ημέρες της Μιραντολίνας, μιας πανέξυπνης λοκαντιέρας, ιδιοκτήτριας δηλαδή μιας λοκάντας, ενός πανδοχείου, στην Φλωρεντία.